//my diary blog\\
Home Profile Words Follow


Welcome!


Welcome to my . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call Cik Askar kill you!.
Status : Waiting Cik Askar Melamar

Contacts

Facebook Instagram

Archive



Credit

© 2014 - Full Template by Revita. Basecode by A R S. And Re-edit by WANYANA ABDULLAH




LAMARAN YANG SEDERHANA TETAPI BERMAKNA
Tuesday, 16 April 2013 | 0 Comment(s)

Bismillahirahmanirrahim...

assalamualaikum w.b.t ..
sihat semua ? hari nie ape je yang dah dibuat?
moga2 , xde berlaku pembaziran yer hari nie ?
alhamdulillah .. rezeki tuhan kan?

tetibe hari ini nak cakap pasal lamaran ,
hahaha.. bukan sebab saya dah menerima lamaran , 
cume saya sedang terfikir2, apa yer yang akan diberikan 
''jika suatu hari nanti , saya menerima lamaran daripada seseorang hamba Allah untuk dijadikan suri hidup nya ?''
haaaacuumm ! ngadenyer .. haha , malu pulak rasenyer~

satu pesanan untukmu ,
sebuah lamaran tidak  perlulah dihiasi dengan pelbagai kemewahan dan pelbagai cara yang terdapat pembaziran ,
cukuplah sekadar bertemu dengan ibubapa mereka dahulu sebelum memutuskan untuk mengajak ibubapa kita untuk membincangkan hal yang lebih serius lagi untuk anak mereka ..
seeloknya , budi bahasa dan tatatertib itu perlukah dijaga ,
almaklumlah , kita ni nak pergi dengan harapan dan niat yang tinggi,kann ?? aduihh.. xkan nak buat sambil lewa jer ?
mana mungkin kan ? :) 

Hmm.. jika ditanya kepada saya ,
apa yang saya mahukan jika seorang lelaki membawa perkabaran yang baik untuk saya? aishhh .. saya mahukan ferrari , dan rumah banglo 4 tingkat untuk lamaran sahaja..
hahahaha >.< maaf, bukan itu ..

Dalam hati saya ni , saya selalu inginkan seorang lelaki yang betul-2 pandai menjaga hati dan menjaga saya , erti kata disini , menjaga yang saya maksudkan ialah selalu menegur dikala saya melakukan kesalahan , selalu menguatkan semangat saya ..

Ya Allah, kau bukakanlah hati insan ini untuk bersama-sama aku ,
bersama dalam memperjuangkan hak yang diizinkan olehmu ,
Bukakanlah hatinya , untuk mentaati segala perintah yang telah kau tuntutkan daripada hamba-mu..

Aku hanya mampu berdoa untuknya , dan selebihnya .. aku cuba berusaha .. semoga aku mendapat pertolangan darimu ..

IN SHA ALLAH , AKU TAKKAN BERPUTUS ASA BILA AKU DIJALANMU ..
BERIKANLAH AKU KEKUATAN .. SEMOGA AKU BERSAMA-SAMA SAHABAT DAN KELUARGA YANG MAMPU MENDORONG AKU KE JALAN YANG BENAR , IN SHA ALLAH ... AMINN :`) 





OLDERNEWER


Post a Comment